تاریخ و تمدن ایران باستان

اسکندر ایرانی با نژاد ماد با لقب بغ پور

اسکندر ایرانی با نژاد ماد با لقب بغ پور

نگارنده: پرنیان حامد

116044-004-6EDAA19C

اسکندر ایرانی با نژاد ماد با لغب بغ پور یعنی پسر میترا با ایین میترایی و لقب میتریدات = مهرداد . با اخرین بازمانده خاندان هوو دارا پسر دارا یعنی داریوش پسر داریوش (چنین شجره ای در خاندان هخامنشی نداریم ) جنگ کرد سپس با کید هندیجان (لقب پادشاهان اسطخر) صلح کرد . در راه مردم در قلعه ها را روی او باز می کردند (ایرانی بوده که از نژاد ماد حق پادشاهی بر ایران را داشته است ) این فرد لقب شاه شاهان را از خاندان هخامنشی به خاندان اشکانی برده است . اسکندر سپس به سوی مصر و از انجا از الجزایر به جزیره سیسیل و از جنوب از راه ژنو به المان (شهر ساربروکن ) و از انجا به فرانکفورت رفته است از انجا به کلن و مرز فرانسه رفته در انجا با نرم پایان (نرمانان ) جنگ کرده و پس از پیروزی به سوی اسلو رفته است . از انجا که به گفته فردوسی زمستان بوده است وارد تاریکی مطلق (زمستان قطب شمال) شده است و پس از بیرون امدن به سوی جزایر بریتانیا ( سرزمینی که ان را سرزمین ایر ها = ایر –ان = ایر – لند نام گذاشت) در جنوب این سرزمین مردمی نیمه وحشی با نام گوگ و ماگوگ از نژاد سلت ها زندگی می کردند که اسکندر بر روی این یاجوج ماجوج (گوگ و ماگوگ ) دیوار کشید . سپس با کشتی از طریق ساحل مدیترانه وارد بین النهرین شد و خرده شاهانی که قبل از رفتن به حکومت گذاشته بود با پسر خوانده او (پسر دارا) همدستان شده و او را قبل از رسیدن به پایتخت کشتند .
اسکندر به حساب تاریخ ایران حدود 73-90 ق.م بوده است که 266 سال با الکساندر یونانی که می گویند اختلاف زمانی دارد . او از رومیه در مدائن بود . کتبیه او در بیستون در مقابل کتیبه داریوش کنده شده بود که نشان انتقام جد او فرورتیس مادی است که به دست داریوش کشته شد . متاسفانه این کتیبه را وزیر صفوی از میان برده است .
ایین او میترایی بود که پس از او تا 300 سال یعنی تا اخر حکومت اشکانی در ایران حاکم اروپا بوده است . نشانهای این ادعا معابد میترایی اروپاست که تعداد انها کم نیست همچنین ایینی که در اروپا با عنوان عیسی مسیح امروز اجرا می شود از تولد او تا …. همه ایین میترایی است و با حضرت عیسی پسر مریم هیچ ارتباطی ندارد .
در هم کردن سرگذشت این دو فرد عمد سیاسی است که از زمان ساسانیانی که از اشکانیان متنفر بودند و کلیساهای اروپایی که می خواستند از قید میترایی و فتوحات ایرانیان در این منطقه خود را رهایی بخشند صورت گرفته است .
اختلاف مذهبی (میترایی و مزدایی) و اختلاف نژادی ( ماد و پارس) اختلاف و اشتباه مکانی در تاریخ و اختلاف زمانی , همچنین کلیه اسناد ادعای بالا گفته های بانو پوران فرخزاد , اصلان غفاری و استاد بزرگوارم مرحوم احمد حامی , در کتابی با عنوان اسکندر تاریخ ایران , الکساندر یونانی نیست در 278 صفحه بررسی و جمع اوری شد و سال گذشته چاپ و در اختیار هم وطنان عزیزم قرار داده شد .

افکار و عقاید خود را با دیگران در تالار گفتمان تاریخ فا به اشتراک بگذارید و همچنین از کتابخانهو نگارخانه تاریخی این تارنما دیدن فرمائید:

با تاریخ فـا ، مرجع تاریخ و تمدن ایران و جهان باستان همراه باشید…

تاریخ فا ، مرجع تاریخ و تمدن ایران و جهان

tarikhfa.ir

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *