هخامنشیان

ماسیست برادر خشیارشا

ماسیست برادر خشیارشا

ماسیست برادر خشیارشا (پسر داریوش بزرگ و چهارمین پادشاه هخامنشی) بود. خشیارشا در حالیکه ماسیست در جبهه جنگ به سر می‌برد، ابتدا به زن او و س‍پس به دختر او چشم داشت. زبان و بینی و گوش‌ها و پستان‌های آن دختر پس از کامجویی خشیارشا بریده می‌شوند و جلوی سگ‌ها انداخته می‌گردند. ماسیست پس از بازگشت از جنگ از ماجرا آگاه می‌شود و سر به شورش بر می‌دارد. خشیارشا دستور می‌دهد تا او را همراه با جمیع فرزندان و خانواده‌هایشان قتل‌عام کنند تا نسل آنان از بین برود.

برای آگاهی بیشتر بنگرید به: رجبی، پرویز، هزاره‌های گمشده، جلد سوم، تهران، 1381، ص 41؛ ویسهوفر، یوزف، ایران باستان، ترجمه مرتضی ثاقب‌فر، تهران، 1377، ص 72 و 73؛ تواریخ هرودوت، کتاب نهم، بندهای 109 تا 112.

افکار و عقاید خود را با دیگران در تالار گفتمان تاریخ فا به اشتراک بگذارید و همچنین از کتابخانهو نگارخانه تاریخی این تارنما دیدن فرمائید:

با تاریخ فـا ، مرجع تاریخ و تمدن ایران و جهان باستان همراه باشید…

تاریخ فا ، مرجع تاریخ و تمدن ایران و جهان

tarikhfa.ir

مطالب مرتبط

3 نظر در “ماسیست برادر خشیارشا

  1. کورش گفت:

    با چه صرااااااحتی این مطالب عنوان میکنید !؟!؟!؟!؟ شرم بر شما باد که با کژاندیشی ها و نبشه هایی ذهن مردم را با ذهن هرزه خود یکی میکنید…… نیاکان ما پاک و اهورایی بوده اند و همواره به دختان سرزمین خود جز محبت روا نداشته اند….. این یاوه گویی ها رو بذارید کنار !

  2. سروش گفت:

    توی این سایت تنها مطلبی که بسیار ناقص از تاریخ گفته…

    بهتره اول بیندیشیم و سپس…
    بدون شک خشایارشا جزو چند پادشاهی بوده که ازش بدگویی میکنند…

  3. سروش گفت:

    توی این سایت تنها مطلبی که بسیار ناقص از تاریخ گفته…

    بهتره اول بیندیشیم و سپس…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *