اخبار روز ایران و جهان

بازدید حسن روحانی از تخت جمشید

بازدید حسن روحانی از تخت جمشید

حسن روحانی در ادامه سفر دو روزه خود به استان فارس صبح پنجشنبه برای بازدید از مجموعه جهانی و آثار باستانی تخت جمشید وارد این مجموعه شد.

203815_371

رییس جمهوری در این بازدید در دفتر یادبود مجموعه جهانی تخت جمشید نوشت:

“بسمه تعالی

آثار باقی مانده از دوران باستانی ایران نشان از علم دوستی ، فرهنگ و فن آوری در کنار یکتا پرستی ملت ایران اسلامی است.

تخت جمشید یکی از آثار بسیار گرانبها از دوران کهن در این سرزمین است. نشان از حکمت و مدیریت مردم فرهیخته ایران که در این آثار علم ، هنر ، فن آوری، مدیریت و تدبیر به خوبی مشاهده می شود.

امید آنکه دیدن این آثار برای جوانان عزیز ایران اسلامی مایه اعتماد بیشتر و خودباوری عمیق تر باشد و بتوانیم ایرانی را بسازیم که شایسته تمدن دیرین این سرزمین و ملت بزرگ ایران باشد.”

همچنین رییس جمهوری کشورمان عصر چهارشنبه از آرامگاه حافظ در شیراز دیدن کرد.

دکتر حسن روحانی ضمن قرائت فاتحه برای شادی روح شاعر بزرگ ایران زمین لسان الغیب حافظ شیرازی دفتر یادبود مجموعه فرهنگی – تاریخی حافظ را امضاکرد و چنین نوشت :

“بسمه تعالی

حافظیه برای همه فرهنگ دوستان مرکزی برای یادآوری از شهریار سخن و عارف بزرگ است که نه تنها مردم ایران بلکه همه آشنایان به زبان فارسی و همه فرهنگ دوستان جهان به او افتخار می کنند . امید آنکه ملت بزرگ ایران همواره بتواند راه اسلام و فرهنگ اسلامی که یکی از بنیان آن حافظ بوده است ادامه دهند.”

هیات دولت در شانزدهمین سفر استانی، چهارشنبه نهم و پنجشنبه دهم اردیبهشت 94 به فارس سفر کرد.

حسن روحانی در صفحه اینستاگرامش پیامی را به شرح زیر ارسال کرد:
امید آنکه دیدن این آثار برای جوانان عزیز ایران اسلامی مایه خودباوری باشد و بتوانیم ایرانی را بسازیم که شایسته تمدن دیرین این سرزمین و ملت بزرگ باشد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه پیام تخت جمشید، “ما می توانیم ” است، گفت: ملت بزرگ ایران می تواند هر کار بزرگی را انجام دهد. پیام این آثار، پیام اعتماد به ملت ایران و پیام باور ملت ایران است زیرا ملتی که چند هزار سال پیش دارای فناوری سطح بالا بوده، امروز نیز می‌تواند به راحتی از همه مشکلات عبور کند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به سنگتراشی ها و کارهای هنری بسیار زیبا که در ساخت اثر باستانی تخت جمشید در سر ستون‌ها و دیوارها انجام شده، گفت: این آثار نشان می‌دهد علم و فناوری و هنر از هزاران سال پیش در این سرزمین وجود داشته است.

رییس‌ جمهوری گفت: باید شرایط را آماده کنیم تا مردم دنیا بیایند و مردم خوب فارس و آثار تمدنی ایران را ببینند و همچنین با زبان فارسی و کسانی که این زبان را به حد اعلا رساندند، آشنا شوند و ببینند که سعدی و حافظ که سروده‌های جاویدان بر جای گذاشته‌اند، کجا زندگی کرده‌اند و در چه فضایی این آثار را آفریدند.

 

 

203816_996203817_518203822_880

افکار و عقاید خود را با دیگران در تالار گفتمان تاریخ فا به اشتراک بگذارید و همچنین از کتابخانه و نگارخانه تاریخی این تارنما دیدن فرمائید:

با تاریخ فـا ، مرجع تاریخ و تمدن ایران و جهان باستان همراه باشید…

تاریخ فا ، مرجع تاریخ و تمدن ایران و جهان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *