دین و آیین مسیح

اعمال 16: 6-10 – چگونه پولس به اروپا رفت

اعمال 16: 6-10 – چگونه پولس به اروپا رفت

سن پل

سن پل

در کتاب اعمال 16: 6-10 می خوانیم:

اعمال 16: 6-10
” و چون از فريجيه و ديار غلاطيّه عبور كردند، روح القدس ايشان را از رسانيدن كلام به آسيا منع نمود.پس به ميسيا آمده، سعي نمودند كه به بطينيا بروند، ليكن روح عيسي ايشان را اجازت نداد. و از ميسيا گذشته به تروآس رسيدند. شبي پولُس را رؤيايي رخ نمود كه شخصي از اهل مكادونيه ايستاده بود التماس نموده گفت: «به مكادونيه آمده، ما را امداد فرما.» چون اين رويا را ديد، بي درنگ عازم سفر مكادونيه شديم، زيرا به يقين دانستيم كه خداوند ما را خوانده است تا بشارت بديشان رسانيم.”

بسیاری از ما خود به در های بسته خورده ایم. بسیاری از ما سعی کرده ایم که به سمتی برویم و چیزی را دنبال کنیم که در کل اراده خداست، و متوجه شده ایم که دری که بر آن می کوبیم باز نیست. خوب، فقط ما اینطور نیستیم. این اتفاق برای پولس هم افتاد. هدف او موعظه کلام خدا بود و در آسیا هم کاری بزرگ انجام داده بود. همانطور که در اعمال 16: 5 خواندیم: “پس كليساها در ايمان استوار مي شدند و روز بروز در شماره افزوده مي گشتند.” کاری که خدا از طریق پولس در آن منطقه انجام داده بود، کار بزرگی بود و او می خواست که آن را ادامه دهد. اما در را برای ادامه کار بسته یافت و این نه از سوی شیطان و نه از سوی مردم بود، بلکه از روح القدس بود. همانطور که آیات می گویند: “روح القدس ايشان را از رسانيدن كلام به آسيا منع نمود”. سپس سعی نمودند به بطینیا در بخشی دیگر از آسیای صغیر بروند. اما باز روح القدس به آنها اجازه نداد. بله، ممکن است کسی اهدافی داشته باشد که در کل هماهنگ با اراده خدا هستند و بر طبق همین اهداف درهایی را بکوبد، اما آن درها شاید باز نشوند. دلیل این امر (و این مسئله را در مورد پولس هم خواهیم دید) این است که خداوند می خواهد این اهداف را به مسیری هدایت کند که اراده اش را بهتر بازتاب دهند. در مورد پولس و همراهانش، درهایی که خدا به رویشان بست سر انجام آنها را به تروآس در نزدیکی مکادونیه آورد. همان جایی که خدا می خواست آنها در آنجا باشند. وقتی در تروآس بودند، خداوند به آنها رهنمود هایش را داد: خداوند دیگر نمی خواست آنها در آسیا باشند بلکه می خواست به مکادونیه بروند. زمان اروپا هم رسیده بود که کلام خدا را بشنود و آنجا جایی بود که خدا می خواست اکنون به آنجا بروند.

اگر می دانید که چیزی اراده خداست، اما هنوز دری برای آن باز نشده است: کلام خدا می گوید: بكوبيد كه براي شما باز كرده خواهد شد. (لوقا 11: 9). پولس در اورشلیم و یا انطاکیه ننشست تا منتظر رویا باشد. او درها را می کوبید. در مسیر بود. گرچه درهایی که امتحان کرد بسته بودند، اما به تدریج وی را به جایی آوردند که خدا می خواست وی در آن مکان باشد. شاید درهایی که می کوبید بسته باشند. اما خداوند نمی گوید “بنشین و درها برایت باز خواهند شد”. او می گوید بکوبید. گرچه برخی از درها بسته هستند، اما او درهایی را که می خواهد برایتان باز خواهد کرد.

Anastasios Kioulachoglou
برگرداننده : Daniel Shahri

منبع: تاریخ فا

لینک این نوشته در تالار گفتنان:

http://forum.tarikhfa.ir/thread6296.html

افکار و عقاید خود را با دیگران در تالار گفتمان تاریخ فا به اشتراک بگذارید.

http://forum.tarikhfa.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *